Skip to main content

ΦιλοσοφιΚωμικες Μινιατουρες ενος Χωρο-Χρονικου Παραδοξου: Πλανη #1 : "Κεκλεισμενων των θυρων και με παρεα."


Η κολαση μας ειναι οι αλλοι.
Λεει ο Σαρτρ.
Κι ο Σαιξπηρ συμφωνει, λεγοντας τους, διαβολους.
Ερχεται ομως ο Βιτγκενσταϊν και σου λεει οχι, λες μαλακιες.
Κολαση δεν ειναι οι αλλοι. Εσυ εισαι.
Συγκινημενος ο Γιουνγκ θα σου πει οτι κανενας δεν ανθισε στον παραδεισο του χωρις να φτασουν οι ριζες του στη κολαση του πρωτα.
Εκει τσαντιζεται (αν και δεν πρεπει) ο Χαίλντερλιν, προφανως γιατι πιστευει οτι στην προσπαθεια μας να φτασουμε στον παραδεισο μας, γινομαστε η κολαση των αλλων.
Διακοπτει ο Βολταιρος χασκογελωνας με το κοκκινο κρασι του, λεγοντας οτι κολαση ειναι οσοι δεν εχουν αγαπη μεσα τους.
Αυτοι ειναι μαλακες, συνεχιζει ο Ζαππα, τερματιζοντας και το φλιπερακι μετα το πακμαν.
Ο Σαιξπηρ κρυφα με νευμα, κανει νοημα στον Βολταιρο για το κρασι.
Χαλαρωσε, του λεει. Δε θα φτασει.
Τον παιρνει χαμπαρι ο Μπεκετ και του γεμιζει το ποτηρι στα μουλωχτα, σιγοτραγουδωντας ρεμπετικα της Σμυρνης.
Ξαναβαζει τη συζητηση δυναμικα η Ορμπαν, τονιζοντας πως η μονη κολαση βρισκεται μεσα μας.
Βολεμενος στους αιωνες ο Μιλτον, αποστρεφεται, λεγοντας πως καλυτερα να βασιλευεις στη κολαση παρα να υπηρετεις στον παραδεισο.
"Πουρα σε ποιο απ'τα δυο μπορω να καπνιζω, ρε Τζον?" , απορησε ο Μπερνς.
Ενισταται ο Σταινμπεκ οτι γαμανε τη κουβεντα.
"Ετσι ειναι η αληθεια, Τζον" , μιλησε ο Λαο Τσε.
"Παντα παραδοξη", ολοκληρωσε.
Ξαφνικα παγωσαν ολοι.
Μια ατερμονη ησυχια επικρατησε στο χωρο και μονο την αγωνια στο ριφακι του Ζαππα, σαν ποιημα του Κλωντελ, μπορουσες να ταιριαξεις σε αυτο που ενιωθες.
Λιγα δευτερα και η πορτα χτυπαει δυνατα.
"Ευρηκα! Ευρηκα!", τρελαμενος κλωτσουσε κι ωρυοταν απ'εξω ο Αρχιμηδης.
Ο οικοδεσποτης Σαιξπηρ, τοτε, γυρναει προς τους υπολοιπους με δοκιμασμενο υφος, και ρωταει:
Να μπει ή να μη μπει?
"Ευρηκα! Ευρηκα! Ανοιξτε ρε μαλακες κι ειμαι φορτωμενος με διαφορα!"

"'Αρατε πύλας!" , "Τα λογια της αληθειας ειναι απλα!". Φωναξε βιαστηκα ο Αισχυλος.
Πεταχτηκε απ'το ανακλινδρο ο Ευριπιδης!
"Εγω το εχω πει αυτο ρε κλεφτη! Μας ακουνε και οι ξενοι!" , δειχνοντας στην ακρη του δωματιου τον Ρωμαιο Πλινιο να αντιγραφει με λαδομπογια πανω στο μυστικο δειπνο του Ντα Βιντσι το γνωμικο του Αλκαιου στα λατινικα:
"In vino veritas..."
"εν οινω αληθεια".



Comments

Popular posts from this blog

Περασμα απ'τα ακρονειρο.

Φυσαει. Ολο και κατι θα κουνιεται μεσα στο πληθος των Καβειρων. Τελειωνει το επιπεδο και συνεχιζει η κλιση. Ωθεισαι, το διχως αλλο. Πιο κατω. Μας περιμενει η βουη των πραξεων. Αναμεσα απο σκεψεις και αναλυσεις. Εντοιχισμενα μεσ' στο πορισμα. Ευτυχισμενα μεσ' στο χωρισμα. Λαλια που, στο στομα σου μενει η αρχη της. Στα ακροδοντια σου η πρωτη συλλαβη της. Λες και η γναθος γνωρισε την ηθικη σου ταξη. Δονητικα. Και μ'ενα ψυχος αδειο να σε δροσιζει η μαστιγια της Αλυκτως. Κι εσυ να κοιτας. Εκει.  Πιο κατω. Που εντοπιζεις την Εκατη στα στενα σκοταδια. Κι εκεινη σταζει σαν τη Πανδωρα, μεγαλεπιβολα σημαδια του ερωτα. Με το κουτι. Με το κουτι πλαγιαζεις, παιδικε μου φιλε. Εσυ θνητε. Και ο Ερμης γελαει, που την ελπιδα στριμωξε στο τριτο ματι σου.  Πουστικα. Και τον κοζαρεις με αυτο καθως κυλας. Πιο κατω. Στα χαλκινα τειχη. Στην ομορφια που χανει οσο κι αν παιζει. Εκει που αφηνει ο συνειρμος σου ολα τα μποσικα. Και η μορφη σου δεν εχει σημασια.  Για εννια μερες,

the need to know

the "need to know" is a critically deep ego-based structure. it aesthetically transforms one's perception of knowledge, hence knowledge becomes an infinite realm consisting possible alternations of experiential information. the self-experience of every information. but, within' that "knowing" it is that you get aware of ego itself. of the most solid illusionary limitation and the innermost toxicity. a co-restrained notion from the oldest memory of your self. the trickster of your inner peace and deamon of absurdness. but, to know, is the awareness of what else you've might perceptionally missed. to know, is to sense the presence of "more" than what you understand, infinite less than what you substantially know. and there are always there, always changing, the "hidden" ones, for being missed. yet, nothing is missed before it is set on target. and yet, nothing is hidden if before, no look sets upon it. thus, knowledge, is

the need to know

the "need to know" is a critically deep ego-based structure. it aesthetically transforms one's perception of knowledge, hence knowledge becomes an infinite realm consisting possible alternations of experiential information. the self-experience of every information. but, within' that "knowing" it is that you get aware of ego itself. of the most solid illusionary limitation and the innermost toxicity. a co-restrained notion from the oldest memory of your self. the trickster of your inner peace and deamon of absurdness. but, to know, is the awareness of what else you've might perceptionally missed. to know, is to sense the presence of "more" than what you understand, infinite less than what you substantially know. and there are always there, always changing, the "hidden" ones, for being missed. yet, nothing is missed before it is set on target. and yet, nothing is hidden if before, no look sets upon it. thus, knowledge, is